Kezdőlap/Linkgyűjtemény Képgaléria Cikkgyűjtemény Kapcsolat

A Citadella Motoros Felvonulás oldala - Cikkek egy helyen...

Előszó

Mivel a következőben mások által megírt cikkeket olvashatsz, én sem hagyhatom szó nélkűl az első sorokat. A cikkek nagy részének elérhetőségét megtalálod a cimsor alatt, és végre lehull a lepel ! Azt is megtudhatod hogy mi ennek a Motoros Felvonulásnak a története, hiszen sokatoknak ez biztos homályos még!

Motorozni jó, barátokkal együtt motorozni mégjobb, barátokkal és még több száz ismeretlennel pedig fenomenális érzés. Szeretem Budapestet, itt nőttem fel, ezért Budapesten motorozni is nagyon szeretek. A kettő együtt összeadva azt jelenti, hogy ÉN szeretek felmenni a Citadellához és utána körbemotorozni a városon. Nem mindenki érez hasonlóan, hisz különbőzőek vagyunk. Sok emberrel beszélgettem, akik azt mondták: "Áááá én oda nem megyek", "Micsoda marhaság, inkább gurulok egyet a városon kívül", már belátom igazuk van, mert ha mindenki szeretne feljárni a Citadellához több ezren lehetnénk, az pedig már igencsak durva lenne.

Szóval, jól van ez igy, legyenek akik szeretnek ide járni, és legyenek akik nem szeretnek. Viszont akik feljárnak 99%-ban normális (igazából nem is tudom miért nem irok ide 100%-ot ???) , hétköznapi, a közlekedési szabályokat betartó emberek. És hogy durrogtatnak, meg dudálnak ? Szerintem hétköznap ezt nem teszi senki, hadd tegye már meg havonta egyszer. Mi is keményen dolgozunk, hajtunk egész hónapban, az élet manapság már igen nehéz és kemény. Szeretnénk fél órát lazítani, fél órát együtt motorozni a városban, szeretjük, ha az emberek ránk mosolyognak és integetnek amerre megyünk, mert MI SZERETJÜK BUDAPESTET !

2006.07.06. SBS :)

...és most következzenek a cikkek:

Hetiválasz - 2005

ROBBANóMOTOROSOK

A Hetiválasz 5. évfolyam 50. száma - megjelent 2005.12.15.

Őrületbe kergetik a gellérthegyieket azok a motorosok, akik minden hónap első szombatján tartják találkozójukat a Citadella parkolójában, majd fülsiketítő dübörgéssel zúdulnak le az utcákon.

December első hétvégéjén a hideg, esős idő ellenére is vagy két tucat motoros gyűlt össze a Citadella mellett, hogy csoportba verődve feszítsenek metálparipájukon. Megjelenésük demonstrálta, kemény legények, sőt megszállottak: nem csupán a környék lakóinak okozott zajártalom, de a korrózió veszélye sem tartja vissza őket attól, hogy a fagyos, sózott utakon pörköljenek.

- Borzalom, amit átélünk, a feleségemmel mindig nézzük a naptárt, mikor jön el az a nap, amikor el kell menekülnünk hazulról. Fület hasogató, amikor elmennek a házunk előtt, még a poharak is összekoccannak, rezonál a lakásunk - panaszkodik Mátrai Dezső, aki negyven éve lakik a Mihály utcában. Elkeseredésében már sok mindenkihez fordult, de segíteni senki nem tud, hiába tiltakozik, a motorosok menetrendszerűen érkeznek. - Még ónos esőben is jönnek. Körbepöfögnek minket, szélcsendben kékesszürke köd borít el mindent. Tehetetlenek vagyunk, tudomásul vesszük, az erősebb kutya győz - mondja beletörődve.

TÜZES FEJŰ KIRÁLYKA

Dán Andrásné a Sánc utcában lakik, ő is úgy érzi, megkeserítik az életét.

- Feljönnek a járdára, sem istent, sem embert nem ismernek. Két házőrző kutyám van, szegény állatok halálra váltan menekülnek a zaj elől, jobban félnek a motorosoktól, mint a vihartól. Azok meg több százan jönnek, feszítenek, hogy kinek hány milliós a motorja. Induláskor dudálnak, jobban durrognak, mint amikor szilveszterkor petárdáznak. Lefényképeztük, ahogy keresztbe állnak az úton, de a rendőrség nem törődik vele. A városban élünk, nem a prérin, ráadásul természetvédelmi területen.

A motorostalálkozók ellen fellépő Gellérthegyvédő Egyesület érvei között utal a környezetvédelmi tárca rendeletére, amely szerint "a védetté nyilvánítás célja a Gellérthegy geológiai, botanikai, zoológiai és tájképi értékeinek megóvása, a fokozottan védett István-barlang és a forrásbarlangok felszíni védőterületeinek biztosítása". A civil szervezet szerint azonban sem az érintett helyi önkormányzatok - az I. és a XI. kerületi -, sem a fővárosi önkormányzat nem törődik a terület értékeinek megóvásával. A turistabuszok és a motorosok által okozott környezetszennyezés veszélyezteti a védett növényeket - a karsztbokorerdőt, a hárs-kőris sziklaerdőt, a tatárjuhos lösztölgyeseket, a sárgás habszegfűt, a vetővirágot - és a védett állatokat is: a fali gyíkot, a havasi szürkebegyet, a kormos légykapót, a tüzes fejű királykát, az énekes rigót, a kis poszátát, a fülemülét.

Az egyesület Lenkovics Barnabáshoz, az állampolgári jogok országgyűlési biztosához fordult panaszával. Az ombudsman nyáron zárta le az ügyben folytatott vizsgálatát, amelyhez az elmúlt hetekben kiegészítő jelentést készített.

ZAJ, SZENNYEZÉS

Lenkovics Barnabás szerint a Gellérthegyen nem lenne szabad sem engedélyezett, sem spontán módon motorostalálkozókat tartani. Vizsgálatában megállapította: a főváros más területein is problémát jelentenek a motorosfelvonulások.

Az ombudsman az Alkotmánybíróság határozatát idézve rámutatott, hogy a szabad mozgáshoz való jog, a közlekedés szabadsága nem fogható fel abszolút jellegű, korlátozhatatlan jogosultságként. A jogalkotó mások alapjogai védelmében meghatározhatja azokat a tiltó, illetve korlátozó szabályokat, amelyek a sajátos, motoros gyülekezésben és demonstrációban részt vevő személyekre vonatkoznak. Lenkovics Barnabás felkérte a budapesti rendőrfőkapitányt és a Fővárosi Közlekedési Felügyelet vezetőjét, hogy működjenek együtt a járművek ellenőrzésében, és munkatársaik a jövőben fokozott figyelmet fordítsanak a járművek által keltett zajhatás, illetve légszennyezés műszeres vizsgálatára. Az ombudsman augusztusi jelentése azonban mit sem változtatott a dolgok "rendjén". A motorosok kedvelt internetes portálja, a motorblokk.hu november 21-én vígan hirdette: "Már csak két hét, és megint itt az első szombat, így megint Citadella motoros találkozó. Délután 4-kor indulunk, és ha minden jól alakul, akkor megyünk egy nagy kört a városban." Novemberben persze lehetett mást is olvasni, például a frissen készült ombudsmani jelentést, amelyből kiderül, hogy a motorostalálkozókat 2005 májusától a Motorblokk Sportegyesület a gyülekezési jogról szóló törvény előírásai alapján, a jogszabály hatálya alá tartozó demonstratív felvonulásként szervezi, és azt a Budapesti Rendőrfőkapitányságnak bejelenti.

Az októberi motorostalálkozó idején a Környezet-, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség laboratóriuma végzett méréseket, melyek szerint a megengedett 60 decibel hangnyomásszint helyett a motorok 90,8 decibel nagyságú zajt okoztak. Lenkovics Barnabás megállapította: "a Gellérthegyen élőknek az egészséges környezethez való joga a felvonulások következtében sérül". Az ombudsman kezdeményezte az érintett polgármestereknél és jegyzőknél, hogy a motorosrendezvények korlátozása érdekében az önkormányzatok használják ki törvényi lehetőségeiket: alkossanak rendeleteket például a parkolók igénybevételéről, a járművek behajtásáról, vagy hozzanak helyi zaj- és rezgésvédelmi szabályokat.

GAZDAG, AGRESSZÍV CSÜRHE

Az ombudsmani ajánlás nem nyugtatta meg a Gellérthegy-védő Egyesület megbízottját, dr. Kissné Pap Margitot, aki a decemberi motorosrendezvény után szókimondóan fogalmazott.

- A Gellérthegy az egyre növekvő átmenő forgalom, az éjjel-nappal közlekedő több száz turistabusz, a rendszeres betörések, a természeti környezetet romboló lakóparképítések, a piszok és a szemét miatt elveszítette vonzerejét. Régi jó híréből talán még maradt valami, de itt élni már nem igazán jó. A motorostalálkozó csak hab a tortán. Előre rettegünk tőle, mert tudjuk, hogy lőttek minden hónap első hétvégéjének, és nem tehetünk semmit. A hatóságok nem intézkednek, a motorosokkal pedig nem lehet tárgyalni. Egy többségükben gazdag, agresszív fiatalokból álló csürhéről van szó, akiknek kizárólag saját passziójuk fontos: megmutatni a külföldiekkel zsúfolt Gellérthegyen, hogy ők milyen menők, milyen szuper motorral, milyen szuper ruhákban és milyen szuper nőkkel járnak. Túráztatni a motort a kaptatókon, kipróbálni, mit bír a sebesség, dudálni, pufogtatni, hogy minél többen észrevegyék őket - mondta Kissné, aki szerint a motorosok nem törődnek vele, hogy több ezer ember hét végi pihenését teszik tönkre, megbénítják a közlekedést, és ártanak a jó öreg Gellérthegynek.

A MOTOROSOK SZERINT LÁTVÁNYOSSÁG

A gellérthegyiek panaszára a motorostalálkozók szervezője, Kőváry Tamás lapunknak kifejtette: a Citadella motorostalálkozó tizenöt éves évfordulóját ünnepelte idén, tehát nagy múltra visszatekintő rendezvény, ami időközben Budapest látványosságává vált, és 2005 áprilisától a rendőrség által biztosított összejövetel lett. "Minden hónap első szombatján körülbelül egy órát állunk a Citadella tetején lévő kijelölt parkolóban, majd rendőri felvezetéssel végighaladunk Budapesten" - mondta a Motorblokk Sportegyesület képviselője."

Kitiltanák a motorokat a Citadellától

forrás: http://www.nol.hu/cikk/373071/

Három hónapja rendőrségi felügyelettel zajlanak a találkozók. Népszabadság •Munkatársainktól •2005. augusztus 9.

Minden hónap első szombatján gyűlnek össze a motorosok a Citadella alatt. Az ombudsman megtiltaná a mára hagyományossá vált Gellért-hegyi motorostalálkozókat, amelyek három hónapja a rendőrség engedélyével és felügyeletével zajlanak.

A Gellérthegyen nem szabad sem engedélyezett, sem spontán motoros találkozókat tartani - foglalt állást az állampolgári jogok országgyűlési biztosa. (Három hónapja nincs spontán motoros találkozó a Citadellánál: az összejöveteleket a rendőrség engedélyezi és felügyeli - A szerk.) Lenkovics Barnabás azt javasolja a gazdasági- és közlekedési miniszternek: a belügyminiszterrel közösen vizsgálják meg, milyen új rendelkezésekre van szükség az ominózus összejövetelek szabályozott lebonyolításához, állapítsák meg, minek alapján intézkedhet a rendőrség, milyen esetben lehet az összejövetelt hatósági eszközzel szétoszlatni.

Gellért-hegyi Találkozó címmel minden hónap első szombatján többtucat, gyakran több száz kis-és nagymotoros gyülekezik évek óta a Citadellánál; legutóbb, múlt szombaton is hozzávetőleg négyszáz motor futott össze, majd le a hegyről. A találkozók rendbontás nélkül zajlanak, a dzsemborik végén a résztvevők együtt keresztülhajtanak a városon, majd - általában már jóval kevesebben - egy vidéki helyszínen fejezik be a találkozó. Az összejövetelről gyakorlatilag minden motoros tud és valószínűleg alig akad olyan, aki legalább egyszer ne szagolt volna bele a "Citadella" hangulatába. A szűkebb és tágabb környéken élők egy része nehezen viseli a zajt és a motorizált tömeget.

Az ombudsman figyelmét a Gellérthegy Védő Egyesület irányította rá az összejövetelekre, kiemelve, hogy motorosok "hatalmas dudálással, puffogtatással, konvojban jönnek le, elviselhetetlen zajt, levegőszennyezést és forgalmi akadályt okozva". A motorosok ezzel szemben nem érzik a lakossági ellenszenvet. Úgy tapasztalják, hogy a város népe (és a turisták) afféle látványosságnak tekinti találkozásaikat, a városon átmotorozva integetnek nekik, érdeklődve nézik gépeiket. Az évi 12 találkozó közül egyébként legfeljebb hat-hét olyan, amelyen nagy tömeg verődnek össze - a hideg hónapokban csak a legfanatikusabbak ülnek két kerékre -, és akkor sem töltenek két óránál hoszszabb időt a Citadella alatt.

Lenkovics megállapította: bár a rendőrség több intézkedést tett, a motorosok spontán összejöveteleit, vonulásukat rendőrhatósági eszközökkel nem lehet megakadályozni. A gond az, hogy a spontán összejövetellel kapcsolatos szabályozás nem felel meg az alkotmányos követelményeknek. Az ombudsman az Alkotmánybíróság határozatát idézve rámutatott: a szabad mozgáshoz való jog, a közlekedés szabadsága nem fogható fel abszolút jellegű, korlátozhatatlan jogosultságként. A jogalkotó mások alapjogai (az egészséges környezethez, az épített környezethez, a tulajdonhoz való alkotmányos jogok) védelmében meghatározhatja azokat a tiltó, illetve korlátozó szabályokat, amelyek a sajátos, "motoros gyülekezésben és demonstrációban" részt vevő személyekre vonatkoznak.

Lenkovics Barnabás felkérte a Budapesti rendőrfőkapitányt és a Fővárosi Közlekedési Felügyelet vezetőjét, hogy működjenek együtt a járművek ellenőrzésében, és munkatársaik a jövőben fokozott figyelmet fordítsanak a járművek által keltett zajhatás, illetve légszennyezés műszeres vizsgálatára.

Ezzel a felkéréssel az ombudsman elkésett: a rendőrség egy ideje aktív résztvevője a találkozóknak. A szombati volt a harmadik alkalom, hogy a motorosok a rendőrségnek bejelentették összejövetelüket, a hatóság és a szervezők megállapodnak a felvonulás útvonalában és az összejövetel minden részletét egyeztetik - tudtuk meg Lapid Lajos tábornoktól. Budapest rendőrfőkapitányának közbiztonsági helyettese elmondta, hogy szervezője is van már a korábban spontán összejöveteleknek; nyár eleje óta előre, írásban bejelentik az eseményt, amelyet a rendőrség nem csak tudomásul vesz és engedélyez, de biztosít is. A motorosok 16 órakor találkoznak a Citadellánál, 17 órakor indulnak el a városba. Nem a motorok zárják le a keresztező utakat, mint korábban, nem ők biztosítják az útvonalat, hanem a rendőrség ügyel a forgalom zavartalanságára és biztonságára. Az útvonal meghatározására is azért van szükség, hogy ne menjenek lezárt vagy átépítés alatt álló útszakaszok felé, valamint olyan városrészekbe, ahol esetleg más eseményt rendeznek.

A szervezőkkel megállapodtak arról, hogy a találkozók közös célja lehet a kulturált közlekedés és a baleset-megelőzés elterjesztése. Ezt a motorosok betartják, és ennek szellemében találkoznak. Ma már nem közlekednek villamossíneken, nem "egykerekeznek", nem bőgetik feleslegesen a motorokat, és nem száguldoznak a városban. A rendőrség is úgy látja, hogy az autósok többségének és a gyalogosoknak sincs kifogása ellenük, sőt több helyen megtapsolják a felvonulást.

A tábornok elmondta, hogy a találkozók résztvevői nem a "vad motorosok", eddig a minden esetben megfogadták tanácsaikat és partnerként, egymást segítve rendezik az összejöveteleket.

Két keréken a Gellért hegyen

forrás: http://www.nol.hu/cikk/357407/ - Népszabadság ;Zách Dániel ;2005. április 4.

Több száz motoros jött össze a Citadellánál. Igazi látványosság lett a motorosok találkozójából

Nincs tülekedés. Nyugodt, ráérős tempóban gurul egy csapat motoros a Gellért hegy felé az Alkotás úton. Váratlanul, egy sietős társaság húz el mellettük: üldözik a zöldhullámot. A Citadellánál ekkor már minden talpalatnyi helyen kétkerekűek parkolnak. Autók sehol, a turista buszok reménytelenül vesznek bele a motorok végeláthatatlan tömegébe. Az ablakok mögül osztrák nyugdíjasok bámészkodnak.

A budai panoráma most mellékes a szokatlan látványosságot viszont nem említik az útikönyvek. A hónap első szombatja van. Tavasztól őszig egyre több motoros veszi az irányt a Gellért hegy felé ilyenkor. Most különösen sokan voltak - a régi motorosok szerint még soha ennyien -, legalább négyszázan vettek részt Budapest legnagyobb rögtönzött találkozóján. Sokan érkeznek vidékről, sőt feltűnt egy olasz rendszámtábla is valahol.

Néhányan gépeiket támasztva várnak, mások ismerőseiket keresik a folyamatosan érkezők között. A tizenéves kezdők félreeső helyre parkolják ütött-kopott járműveiket, majd portyára indulnak az alkalmi motorkiállításon. Szerintük nincs is jobb lehetőség a tapasztalatcserére és az ismerkedésre. Mindenki tegeződik, a közvetlenség fontos és korosztálytól független.

Öt óra előtt az egybemosódó morajlás ütemet vált, az élboly sisakot csatol és néhány perccel később, elindul a tömeg az Erzsébet híd felé. Szervezők nincsenek, csupán néhány tapasztaltabb motoros áll a csapat élére, mégis órát lehetne igazítani a jól szervezett társasághoz.

Sorba állnak a robogós gimnazisták, mellettük az ötvenes elnök-vezérigazgató külsejű férfi vadonatúj BMW-je nyergében meg néhány sportmotoros talpig bőrben. Homlokuk gyöngyözik az izzadtságtól, de nem türelmetlenek. Láthatóan húznák már a gázt, hogy hűljön a gép és ők se kapjanak hőgutát. Dudálnak néhányat a tömegbe keveredett esküvői autónak, a menyasszony integet nekik a hátsó ülésről.

Az indulás pillanatában érkező rendőrautónak egyikük sem örül. Nem lehet tudni, ezúttal milyen parancsot kaptak az egyenruhások. Az elmúlt szezon végén például úgy tűnt, a rendőrség megelégelte a be nem jelentett összejöveteleket, ezért három egymást követő találkozót is fel akartak oszlatni. Mivel a motorosok nem követelnek, nem demonstrálnak, és nem törnek össze semmit, ami az útjukba kerül, a helyszínre vezényelt osztag mindenkinek elkérte a papírjait, hogy ezzel igazolja jelenlétét. Most csak egy járőr jött, rövid kört tett, majd eltűntek egy mellékutcában.

A belvárosban sokan megnézték a kétkerekűek színes felvonulását. Vannak akik mérgelődnek, mert nem tudnak átmenni a kereszteződésen a zöld jelzésnél. Egy piros Opel vezetője megpróbál a motorosok közé gázolni, de rögtön körbeveszik, így megszeppenve visszatolat és vár néhány percet. Járókelők fényképeznek a Bajcsy Zsilinszky úton, egy rózsaszín kabátos lány integet, talán ő is felpattanna valaki mögé a nyeregbe. Alkalmi sofőrje azonban nem akad, így mérgelődik, mert nem tarthat a motorosokkal.

A felvonuláson az Alagútban alkalmi gyorsulási futamokat indítanak, bár a rövid és göröngyös aszfaltcsíkon inkább a zaj és nem a sebességhatárokat feszegethetik. Ezután néhányan elkanyarodnak, de még így is több százan hajtanak be a Budaörsi úti benzinkúthoz. A rövid pihenő alatt ismét rendőrök bukkannak fel. Egyikük fényképeket készít, de mosolygó arcára van írva, hogy nem szabálysértési eljáráshoz, inkább saját célra.

Motoros járőrök segítik a kikanyarodást, a konvoj tovább indul. Most Velencére mentek, máskor Szentendrére fagylaltozni vagy tovább Visegrádra. De nem is az úti cél számít, hanem maga az összejövetel. Találkozni és együtt motorozni rég nem látott ismerősökkel, és örülni annak, hogy a szezon kezdetén megint megtelt Citadella parkolója kétkerekűekkel.

Életveszélyes száguldás

forrás: http://www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=54558&offset=9

A rendőrség minden tiltása ellenére az illegális autós gyorsulási versenyek tovább folynak Budapest utcáin péntek éjszakánként. A rendőrök hajlandók lennének megegyezni a szervezőkkel, de ők inkább tovább bujkálnak és vállalják a veszélyt, nem úgy a motorosok, akiknek elege lett az állandó rendőri zaklatásból és egyezséget kötöttek. Azóta rendőri felvezetés mellett zajlik a szombati citadellai lezúdulás.

ÉLETVESZÉLYES SZÁGULDÁS
EDDA : "Azt mondják körülöttem: Nahát, neked véged!
Befűznek, felcsavarnak, de te nem is érzed,
A véred százezerrel száguld, rohan, éget,
Az ilyen lángolás már nem is érhet véget."

Minden hónap első szombatján öt-hatszáz motoros gyűlik össze a város felett a Citadellánál, hogy onnan indulva együtt motorozzanak egy jót. Az első találkozót még a 80-as években szervezték, de akkor még csak 10-15 motoros gyűlt össze a Kálvin téren, igaz, ez akkor éppen olyan nagy feltűnést keltett, mint a mostani. A rendőrök nem is hagyták őket békén. A 90-es években a motorosok egyre többen lettek és felköltöztek a Citadellához. Volt olyan szombat, amikor hétszázan zúdultak le a hegyről, nem kis pánikot és felfordulást okozva a városban.
Vecsey Ádám: - Próbálták ezt erőből beszűntetni, ezt a találkozót, mondván, hogy ez egy tiltott, be nem jelentett tüntetés. Ezt nehéz volt jogilag megfogni, mert azért, mert azt hiszem, mindenki egyetért velem, ha nagyon sok motor együtt megy, az még nem büntetendő. Az a büntetendő, ha kihágások vannak, ha egy kerekezik szembe a sávban. Ezek büntetendők. De azért nem lehet büntetni sok együtt motorozót, hogy ha van köztük néhány hülye.

Kőváry Tamás: - Többször volt ugye, hogy följöttek a rendőrök és igazoltattak minket. Ez úgy történt, hogy beálltak és egyesével mindenkit végigigazolgattak. Azért el lehet képzelni, hogy ha van mondjuk hatszáz motor, az kb. mit tudom én, 800 ember, azt végigvárni, ötkor indulunk, néha négykor, az azt jelenti, hogy hát egy olyan két óra alatt már le is értünk innét a Citadella tetejéről a domb aljára.
Idén januárban viszont változott a helyzet és egyezség született a rendőrség és a motorosok között, vagyis lehetnek felvonulások, de csak előre bejelentett napokon és rendőri felügyelet mellett.

Kozák László kommunikációs osztályvezető, BRFK: - Jelenleg a rendőrség feladata az, hogy problémamentesen, úgy, hogy a közlekedési szabályokat betartva és más emberek ugye ne sérüljenek meg, kivezessük őket a városból.
- Mindenki elfogadta, aki meg nem fogadta el, az nincs itt, de aki meg nincs itt, az nem hiányzik. Tehát ez egy olyan társasággá alakult, hogy nem a balhéért jövünk ide föl, hanem tényleg azért, hogy együtt motorozzunk, együtt cseréljünk eszmét, hogy beszélgessünk a motorról és a körülötte lévő dolgokról.

A konvoj legutóbb Szentendrére motorozott, információink szerint sem oda, sem visszafele nem volt gond senkivel és baleset sem történt.

Az előbbi riporttal kapcsolatban van még egy fontos információ. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa ma kiadott egy közleményt amelyben azt írja, hogy a Gellérthegyen nem szabad sem engedélyezett, sem spontán motoros találkozókat tartani. Lendkovits Barnabáshoz egyébként a Gellérthegy-védő Egyesület fordult, kifogásolva, hogy minden hónap első szombat délutánján több száz motoros találkozót rendez a Citadellánál és ahogy írják, hatalmas dudálással, puffogtatással konvojban jönnek le, és ezzel elviselhetetlen zajt, levegőszennyezést és forgalmi akadályt okoznak. Tehát Lendkovits Barnabás mai közleménye szerint nem szabad motoros találkozót tartani a Citadellánál.

Externet - 2004

forrás: http://www.externet.hu/motor/akt30922.htm - 2004. aug. 12.

Alkalom adtán kitekingetek, mit írnak mások, mivel foglalkozik a motoros média itt a web-en. Ennek kapcsán keltették fel érdeklődésemet a Motoinfo-n megjelent cikkek a legutóbbi Citadella találkozóról.

Habár nem mondható szívemhez közelállónak az összejövetel - na nem is szemlélem ellenszenvvel az ottani történéseket, egyszerűen csak távol áll tőlem az egész -, mégis felcsigázott, hogy vajon miért váltott ki ilyen komoly rendőri készültséget az augusztus másodiki összeruccanás. A cikkekben megismerhetjük a történteket, s az ebbol leszűrt tanulságot a motoros oldal szemszögéből. Nem állhattam meg, hogy meg ne kérdezzem a másik oldalt: mi váltotta ki a meglepő, s szokatlanul nagyszámú rendőr mozgósítását, illetőleg milyen tanulságok vonhatók le a történtekből?

A BRFK Kommunikációs osztályának felvilágosítása alapján a következok fűzhetők még a történtekhez:
1; Maga a rendőri jelenlét kiváltó oka lakossági bejelentés volt, mely szerint zavarja a környékbelieket a minden hónap első szombatján megjelenő 3-400 motoros zajtalannak, szagtalannak (gumiégetés) nem mondható megjelenése.
2; Rendőr nemigen mehet el szótlanul a KRESZ szabályokat nyíltan megszegők mellett.
Ezen, főként azt értette a nyilatkozó, hogy mikor a rendezvény végeztével meglódul a tömeg le a Gellért hegyről, s ezzel spontán felvonulást létrehozva, az útjába akadó jelzőtáblák, jelzőlámpák jelzéseit figyelmen kívül hagyva hömpölyög be a városba. Ugyan, ilyenkor a kereszteződéseket "spontán módon" egy-egy motoros keresztben állva a keresztező forgalom előtt lezárja, de mégsem lehet ezt szabályosnak tekinteni.
Na szóval ennyit a kiváltó okokról.
Tanulságok, illetve javaslatok a jövőre tekintettel:
1; Szervezett formában kellene lebonyolítani az összejövetelt.
2; Be kellene jelenteni.
3; A felvonuláshoz motoros felvezetést kellene kérni. Ez utóbbira volt már alkalom a rendezvény történetében, s a kapott információk alapján, akkor meg is kapta ezt a társaság.

Lehet gondolkodni rajta, hogyan tovább? Mert nem arról van szó, hogy tilos! Egyszerűen változik a környezet, változnak a játékszabályok.
Nem akarok tippeket adni, úgy gondolom nem tisztem. (Ötleteim azért vannak.)

Őszi kirajzás - 2002

forrás: totalbike 2002. október 2., szerda - Citadellai motorostalálkozó, 2002.szept.7.

Vegyes várakozással készültem az idei első őszi motorostalálkozóra, lévén augusztus 31 napos, így az előző után nem 4, hanem 5 hetet kellett kihúzni az összejövetelig. Szeptember elejével menetrendszerűen meg is jött a rosszabb idő, így mindenki izgulósra vette, készülve 1-1 zuhira. Szerencsére az eső elkerült minket, de amerre mentünk a városban más kép fogadott: hol tiszta vizes volt az út, hol csontszáraz, kellemes napsütéssel. A Citadellán pontban ötkor már lobbantak is a kályhacsövek, és megkezdődött az autósok büntetése.
A város ismét gazdagodott pár gumicsíkkal (legalább mi dolgozzuk meg az útadót :-) , és tartok tőle, hogy az ablakok is beleremegtek a decibelbőségbe. A nyáron megszokott útitervtől eltérően a Hősök tere után nem a Velencei-tó felé, hanem Szentendre felé vettük az irányt, előbb megállva a Szentendrei út elején, az Árpád-hídhoz közel eső Aral-kútnál. Közvetlenül a kút mellett "szégyenszemre" lefulladtam, a tank ugyanis csontig ürült. Hogy mások ne vegyék észre milyen cikibe kerültem, a szivatóval még elővarázsoltam annyi csepp benzint, hogy be tudjak gurulni a kútfejig, megitatni a ménest. (Honda NS50-emben csak 10 paci szomjazott.)

A kút mellett spontán nézősorfalat alkottunk; a vagányabbak, ha nem jött épp autós eresztés, megmutatták, hogy kell nem szabályosan motorozni. Volt, aki végignyelezett hátsó keréken, a felüljáró előtt még váltva egyet lazán beérte a kocsisort, hogy majd fellökte őket nagy ágaskodásában. De voltak, akik csak gumijuk mintázatát akarták kicsit átrendezni, megszégyenítve a dakota indiánok füstoszlopait.

Szentendrére érve esküvői menet nehezítette a szűk utcákban haladást, a Duna Korzónál lévő Lola Cukrászda környékén moccanni sem lehetett. Egy talán utolsó össznépi fagyizás keretében tehát elbúcsúztattuk a nyarat is.

Egy "ügyes"; női sofőr Polgárőrös terepjárójával elkezdte bontani az egyik moci faridomát, amire szinte lincshangulat alakult ki. Szerencsére csak egy kis festék bánta, így hamar elmenekülhetett a hölgy. A hangulatos, de amúgy is szűk utcában rengeteg bámészkodó gyűlt össze, így az arra jövő (hús-vér) 2 lóerős lovaskocsi alig tudott elmenni. Szegény lovak enyhén megijedhettek a felsorakoztatott túlerővel szemben. Nem sokkal később egy rendőrjárőr felajánlotta hogy kifelé menet kivezeti a konvojt, így rögtönzött díszkíséretben indultunk vissza Pest felé. Sajnos a hazafelé tartó bemutatózás közben egy srácnak sikerült megfektetnie a verdát, de szerencsére a padkára perecelt és megúszta egy kis anyagi kárral (első fék), a teljes védőruhának köszönhetően.

Nem volt tehát olyan szürke és eseménytelen ez a kora őszi vonulás. Remélem az október 5-i talira is kisüt a nap.

Boros Péter

Totalbike - 2002.

forrás: totalbike - Totalbike - 2002. február 4.

1991 óta rendszeressé vált, hogy a hónap első szombatján összegyűlnek a motorosok. Az esemény szájról szájra terjed. Nem rendezi senki, de mindig van egy-két ember, aki a csapat élére áll. A látogatók változnak, de újra meg újra előkerülnek régi arcok a tömegben. A spontán összejövetelen faji hovatartozás nélkül mindenkit szeretettel fogadnak. Kezdetekben a kétüteműek voltak többségben, de lassan átvették a többségi uralmat a négyüteműek.

A 300 motor között nagy számban képviseltették magukat a budapesti futárcégek aktivistái. Itt volt Kmetty Ágoston, a tavalyi Hungaroring gyorsulási verseny győztese idén is esélyesnek vélhető új ZX9-ével, de voltak csajok, robogós kissrácok, és 50 körüli túrázgatók is. A motorpark lefedte a kapható összes motort. A Romettől a BMW-ig, japán nagy márkákon túl Ducatik, KTM-ek vonultak együtt példás egyetértésben.

A program több mint tíz éve ugyanaz. Kora délutántól szállingóznak a motorok fel a Citadellára. Napozás, beszélgetés, mi is történt velünk és a motorral a télen. Fizetett-e a biztosító a baleset után, melyik fényező dolgozik pontosan, és melyik szépen. Szóval van mit megtárgyalni.

Négy órakor röffentek be a motorok. A menet az Erzsébet hídon keresztül vonult át a pesti oldalra. A gumifüst és az egykerék mindannyiunk és a járókelők nagy örömére elmaradhatatlan kellék maradt. Mint tíz éve, most is voltak lelkes forgalomirányítók, akik lezárták a kereszteződéseket, amíg az utolsó motor át nem haladt, így biztosították, ne szakadozzon szét a menetoszlop.

Az autóriasztók sem tűrték némán a Petőfi Sándor utcai aluljáró hangorkánját. A járókelők integettek, és akinek volt keze ügyébe fényképezőgép, vagy videó, nem restellte használni. A Lánchíd alagútja spontán gyorsulási verseny helyszíné vált, a körforgalomban helyszínelő rendőrök is csak mosolyogtak a kétkerekű sokadalom láttán.

Aki most lemaradt, ne szomorkodjon, egy hónap múlva, azaz március 2-án szombaton csatlakozhat a Citadella motorosaihoz.
Az autósok felé pedig jelentjük, jól vagyunk, indultak a motorok, hát számítsatok, figyeljetek ránk.

Vége az összefoglalónak...