Szeretettel köszöntök minden Sebastian Vettel rajongót
ezen az oldalon, ahol a Forma 1 szerelmesei elég
információt fognak találni Sebastianról és a Scuderia Toro
Rosso csapatról, hogy elcsemegézzenek rajta. Habár Sebastian
Vettel a 2009-es évben a Red Bull elsőszámú csapatába került át,
azonban nem szabad elfelejteni honnan is indult: A Toro Rossó istállóból.
Száguldó Cirkusz 2010 a FORMA1 könyv, benne Sebastian Vettel
Megjelent
a Száguldó Cirkusz 2010-es Forma1 könyve, amely nem
kevés oldalon foglalkozik Sebastian Vettellel! És hogy miért? Nem
nehéz kitalálni:
1. SEBASTIAN VETTEL a 2010 év F1 VILÁGBAJNOKA
2. Számos pole pozíciót és futamgyőzelmet ért el 2010-ben
3. Sok érdekesség történt az idén a RED BULL istálló házatáján,
sok mendemonda és történet keringett Sebastian és Mark Webber körül...
... és még sorolhatnánk miért is érdemes megvenned (nekem már megvan!)
ezt az idei könyvet ha Sebastian Vettel rajongó vagy!
A könyvet megrendelheted a száguldó
cirkusz weboldalán: szaguldocirkusz.hu/megrendeles.php,
vagy elég ha az előbbi linkre kattintasz!
Tedd el magadnak ezt az évkönyvet emlékbe, hiszen ebben évben
szerezte meg Sebastian az ELSŐ VILÁGBAJNOKI trófeáját, melyet remélünk
még sok fog követni.
2010.11.14. - ABU-DHABI - Futamgyőzelem és VILÁGBAJNOK!!!!
Sajnos a sok elfoglaltságom miatt hanyagoltam az oldalt, de ma
(és a tegnapi időmérőn) végig izgultam a képernyő előtt a futamot.
Lerágtam mind a 20 (!) körmömet és most határtalan boldogságban úszom
a sok ezer Sebastian Vettel rajongóval együtt. A kis SEBI világbajnok
lett!!! IGEN VILÁGBAJNOK!!!! Tiszta szivemből gratulálok ezúton is
és most összegyűjtök egy kis csokrot a mai történésekből:
1. Sebastian Vettel 256 pont
2. Fernando Alonso 252
3. Mark Webber 242
4. Lewis Hamilton 240
5. Jenson Button 214
6. Felipe Massa 144
7. Nico Rosberg 142
8. Robert Kubica 136
9. Michael Schumacher (német, Mercedes) 72
10. Rubens Barrichello 47
11. Adrian Sutil 47
12. Kobajasi Kamui 32
13. Vitalij Petrov 27
14. Nico Hülkenberg 22
15. Vitantonio Liuzzi (olasz, Force India) 21
16. Sébastien Buemi 8
17. Pedro de la Rosa (spanyol, Sauber) 6
18. Nick Heidfeld 6
19. Jaime Alguersuari 5
Egy idézet a WIKIPÉDIÁRÓL:
"He won the Abu Dhabi Grand Prix, to take the drivers' championship
lead for the first time in his career and became the youngest
world champion in the sport's history."
...azt hiszem ehhez nem kell hozzáfűznöm már semmit :-)))
2010.03.28. - Ausztrália - A fene vigye el !!!! Sebastian fékhibája...
Pole pozíció.... remek start .... jó köridő ..... és Sebastian
fékhiba miatti kiállása. A kerékcsere után a bal első kerék
rögzítőanyája meglazult és a vibráció szétverte a tartóelemet igy
gyakorlatilag
egyik pillanatban
már nem volt fékerő az adott keréken.
Nagyon sajnáltuk ezt az esetet, amely így már kísértetiesen hasonlít
a tavalyi évre a sok műszaki hibával. Ettől függetlenül továbbra
is 100%.-al szurkolunk Sebastiannak!
2010 első futam - Bahrein Sebastian Vettel: 4. hely
Micsoda verseny! Unalmas.... és szörnyű eredmény.... Az úgy volt
hogy jó kezdetnek néztünk elébe az első versenyen, hiszen Sebastian
rajtolt az első rajtkockából, és Vebbernek sem volt rossz pozíciója.
Már az első kanyarkombinációban kiderült azonban, hogy a Red-Bull
F1 gépével már megint nincs valami rendben, mivel Vebber autójából
akkora füst szállt fel, mintha a fél falu égett volna.
Sebastian végig vezette volna a verseny, ha a 49 körös versenyből
úgy a 35. kör körül egy gyújtógyertya fel nem mondja a
szolgálatot az autójában aminek következtében komoly lóerőveszteség
érte. Habár végig tudott
menni, de igy egymás után mentek el mellette az addig csak Őt követő
Ferrarik és még Hamiltonnak is sikerült elébe kerülni.
Nem Sebastianon múlott ez a győzelem.... majdnem letéptem a képernyőt
a TV-ről amikor Alonsó és Massa elhajtott mellette, olyan ideges
lettem, hogy a vércukrom felment a kémény tetejéig....
Szóval HAJRÁ SEBASTIAN!!!!!
Red Bull Street Parade élménybeszámoló
Vasárnap
reggel fél kilenckor indultunk Tárnokról Szegedre a Red
Bull Parade-ra, hogy élőben is végre láthassuk Sebastian
Vettelt. Csupán 2 óra alatt leértünk, még azt is beleszámítva,
hogy Szegednél az
autópályáról lejövet nem balra hanem jobbra kanyarodtunk. Feltünt,
hogy mintegy 500 autó jött szembe velünk az eltelt 3 kilométeres
szakaszon, mondtam is minek menekülnek Szegedről az emberek, amikor
nagy buli lesz ott. Szóval vettem a lapot visszafordultam egy tanya
földutas bejáratánál, így már valóban jó irányba haladtunk.
Beérve
a városba ekkor még sikerült a belvárosban is jó parkolóhelyet találni
közel a Dóm térhez. Rengeteg ember kezdett összegyülni
a belső területen, amelyet fél 12-kor hermetikusan lezártak kordonokkal,
hogy biztosítsák a kitűzött pályát. Bizony volt aki rossz néven vette
hogy délután négyig innen nincs kiút. A főtéren a Toro Rosso Team
versenykamionja és a sportkocsik kiállítása várta a látogatókat.
A kamion oldalában kialakított boxban szerelték a Red Bull Forma1
versenygépet a technikusok. Csapot sörben és szendvicsekben sem volt
hiány, a Danubius Rádió sárga sátra ékesítette a tér sarkát.
Nyár,
sör, jó csajok ez volt jellemző a parádé megkezdése előtt, melyet
Bessenyei Péter légibemutatója nyitott meg a Tisza felett.
Ezt azonban nem láthattam, mivel a pálya másik részén álltunk,
és vártuk az autók felvonulását. Próbáltam jól helyezkedni hogy fotókat
is készíthessek (amint látjátok itt bal oldalt ez sikerült is...),
s erre legalkalmasabb helynek egy kanyar utáni terület
igérkezett, ahol az autók lelassítanak, igy van idő kattingatni.
A Red Bull Parádé előtt azonban
majd minden hely foglat volt már a kordonok körül, úgy álltak ott
az emberek mint a heringek, mindenki látni akarta a hires autókat
és a még híresebb autóversenyzőket.
A versenyzőket egy nyitott Audi sportkocsiban vitték körbe, majd
ezt követően délután egy órakor Palik Laci indult
elsőnek, hogy megtegye 5 körét a Red Bull tavalyi (?) Forma 1 autójával.
Fantasztikus és
leirhatatlan érzés volt hallani, ahogy a Red Bull F1 versenygépe
megközelítette az a 90 fokos jobbos kanyart ami mögött álltunk. Hallottuk,
hogy a kb. 150-160-as tempóból hogyan válott vissza, majd jelent
meg előttünk és gyorsított fel újra 100 fölé. Fantasztikus hangorgánum....
Palik Laci versenykörei után jöttek a történelmi rali autók, melyek
sokak arcát mosolyra fakasztotta. Óriási sebességkülönbség volt a
F1-es és a 70-es 80-as sportkocsik között, melyek elhaladását vidám
taps kísérte. Sajnos már az első körük után belengették a sárga zászló
a versenybírák, s el is tünt a konvolyt vezető régi skoda. Reméljük
azért nagy baj nem történt. A régi NSU is folyamatosan lassuló köröket
futott ahogy melegedett a motorja a rekkenő hőségben.
A régi rali autókat a Palik Dakar Racing Team Nissan Navarrája és
Dakar-teherautója követte. Ezután a mondhatom bátran az egész nap
leglátványosabb kanyarbevételeit a Skoda WRC produkálta. Derékszögban
csapatta a
kanyarokat, és már a második körben megpördült sokak nagy riadalmára.
Ezt követően már nyomták neki a sárga zászlót a következő körökben,
hogy vegyen vissza a tempóból, mert ez itt Szeged belvárosában nem
a legbiztonságosabb tempó. Igy is jócskán túllépte az itt megengedett
50 km/h-t bár nem lett volta rendőr aki utolérte volna :)
Ezt követően Sebastian Buemi tolta körbe hihetetlen tempóval a Red
Bull Nascar versenygépét a belvárosban. Úgy gondolom ilyen kaliberű
autót nem sokan láthattunk eddig élőben futni a magyar utcákon, hiszen
egy amerikában honos versenysportról van szó. Gyönyörű autó, hatalmas
tempó, elképesztő hangorkán a kipufogóból.
És végül megérkezett Sebastian Vettel a Red Bull Forma 1 versenyautójával.
Nem is kell mondanom hogy a leggyorsabb köridőket mente a belvárosban
(stopperral mértük és jócskán 2 perc alatt volt). Na ez volt aztán
lenyűgöző látvány és katartikus élmény, főleg az utoló körében, ahol
betettek a pilótafülkébe egy magyar zászlót és igy száguldozott végig
Szeged belvárosában. Többször halllottam megszólalni a környéken
parkoló autók riasztóit, feltehetően a Forma1 versenygép fülsiketítő
hangjának köszönhetően.
Levezetésképpen igazi old-timer autókkal vitték körbe a szereplőket,
majd Sebastian Vettel dedikálása a Dóm téren zárta a versenyprogramot.
Úgy hiszem nem csalódott aki kilátogatott az eseményre, s bár nem
Budapesten volt megrendezve az esemény, de megérte Szegedre utazni.
Remélem jövőre hasonló élményekkel leszünk gazdagabbak a Red Bull
jóvoltából.
Sebastian Vettel a Red Bull Street Parade-n Szegeden
Május 17-én, vasárnap Szegeden került megrendezésre
a Forma 1-et népszerűsítő Red Bull Street Parade, mely eseményen
a nemzetközi
autó-motorsport
legjava tette tiszteletét. A Red Bull Racing Forma 1-es csapat
versenyautójától és a Forma 1 jelenleg egyik legnagyobb reménységétől,
Sebastian Vetteltől kezdve, az amerikai Nascar csapat showján
át, a Mitsubishi Evo rally csapat, illetve Besenyei Péter légibemutatójáig
felejthetetlen izgalmak, és különleges kikapcsolódás várta a
kilátogatókat.
Sebastian Vettel (Red Bull Racing), Sebastien Buemi
(Toro Rosso) és Palik László Szeged belvárosában mintegy 250 km/órás
sebességgel száguldott végig a forgalom elől elzárt utcákon a Red
Bull Racing versenyautójával. A versenypálya hossza 3 km, a rajt
és a cél
a Dóm téren volt, onnan az Oskola utca – Roosevelt tér – Stefánia
– Dózsa utca – Tisza L. krt. – Huszár Mátyás Rakpart – Tisza L. krt.
– Rerrich B. tér - Dóm tér útvonalon haladtak az autók.
Rengeteg ember látogatott ki az eseményre, sokakat vonzott a Forma-1-es
autók látványa. Természetesen a nap csúcspontja Sebastian Vettel
volt, aki az utolsó körét egy magyar zászlóval tette meg mindenki
nagy örömére. Az eseményeket Sebastian Vettel autógramm osztása zárta.
13.00 START a Dóm térről
- Köszöntőt mond Botka László, Szeged polgármestere és Ujhelyi István,
a rendezvény házigazdája
- Besenyei Péter légibemutatója a Tisza fölött
- F1 Bemutató Palik Lászlóval
- Veterán versenyautó bemutató
- Palik Dakar Team bemutató
- Red Bull Rally Team bemutató
- NASCAR bemutató Sebastien Buemivel
- F1 bemutató Sebastian Vettellel
- A Pick Szeged kézilabdásainak felvonulása
15.00 FINISH
Menjünk egy kört Sebastian Vettellel!
Első dolgotok az legyen, hogy Sebastian Vettel F1 autójába pattanva
(mondjuk ez ugyan a 2008-s Toro Rosso) mentek egy kört az Ausztrál
versenypályán.
A 2009-es F1 újdonságok és a Red Bull RB5 bemutatása
Ha kiautoztátok magatokat nézzük mik lesznek az új szabályok a veresnyautókra
nézve és milyen is lesz az az autó 2009-ben amelyben Sebastian Vettel
fog versenyezni
ebben
az
idényben.
Egy
dolog miatt fontos ez nekünk, mégpedig az hogy Sebastian Vettel 2009-ben
a Red Bull elsőszámú csapatának pilótája. És hogy ki lesz az elsőszámú
pilóta Webber és közte? Szerintem nem kérdéses....
Sebastian Vettel futamhelyezései a 2010-es F1 szezonban
Nagydíj
Pontszám
4.
Sebastian Vettel F1 hírek
Sebastian Vettel a német RTL televízió műsorában
Sebastian Vettel egy Toro Rossoval gurult be a népszerű műsor stúdiójába,
ahol aztán egy kövér gázadás után megpördült a nézők előtt pár centiméterre.
Nem semmi mutatvány ez egy TV stúdióban: